FAQ - Oftest Stillede Spørgsmål

Det kan vi sagtens – men de fleste starter med at udfylde vores nemme beregningsskema. Det giver os de oplysninger, vi skal bruge for at lave et præcist og hurtigt tilbud.
Som tommelfingerregel:

  • Én røgalarm pr. etage
  • Én i kælderen under hver bagtrappe
  • Én på loftet over hver bagtrappe

Vores pris er enkel og alt inklusiv:

  • 395 kr. pr. røgalarm inkl. montering og moms
  • 1.200 kr. i opstarts-/kørselsgebyr

Eksempel: Har din ejendom 5 etager, 2 fortrapper og 2 bagtrapper, så skal du typisk bruge ca. 28
røgalarmer
. Det giver en totalpris på 12.260 kr. inkl. moms og montering.

Både ja og nej.

Er ejendommen bygget efter 2004 eller blevet totalrenoveret, er det et krav.
Er den fra før 2004, er det ikke lovpligtigt – men…
Vi oplever ofte, at brandrådgivere og forsikringsselskaber anbefaler eller kræver serieforbundne
røgalarmer i opgange, kældre og lofter, fordi det markant forbedrer brandsikkerheden.

Vores model Etage10+ har:

  • 5 års fuld garanti som standard
  • 10 års garanti med en serviceaftale, hvor vi renser og tjekker røgalarmerne hver 6. måned

Ja, det bør man.

Ved brand på loftet kan lyden have svært ved at trænge gennem døre og vægge. Vi har testet det – og
forskellen i hørbarhed er meget tydelig, når der sidder røgalarmer på hver etage.

Ja, altid.
Røg stiger op – derfor skal alarmerne placeres i loftet, så de reagerer hurtigst muligt.

Vi bruger så vidt muligt magnetbeslag, så de let kan tages ned og sættes op igen – uden besvær og uden at
stå og balancere på toppen af en stige.

Kort sagt: 220V-løsninger er meget dyrere.

  • Der skal trækkes kabler af en elektriker og ofte skal de have deres egen el-fase
  • Prisen er ofte 3-4 gange højere
  • Svært eller umuligt at få serviceret af andre efterfølgende.

Vores 10-års batteridrevne røgalarmer er en smartere, billigere og mere fleksibel løsning.

Ikke længere.

Før i tiden var 220V en fordel, men i dag har batterialarmer 10 års levetid og melder selv, når de skal skiftes.
De er derfor lige så sikre – og meget nemmere at have med at gøre. Alle røgalarmer (ikke kun dem vi
sælger), skal/bør skiftes efter 10 års drift.

Vi anbefaler service hvor de renses og testes, hver 6. måned, hvis alarmerne sidder i trappeopgange.

Vi:

  • Støvsuger hver røgalarm
  • Tester funktion og serieforbindelse
  • Udskifter evt. defekte alarmer – helt gratis, hvis de er under garanti

Ja, det kan man godt – men det skal gøres grundigt.
Langt de fleste vælger dog at lade os stå for det. Vores priser er rimelige, og vi har både udstyret og
erfaringen til at løse problemer på stedet.

  • 40,- kr. pr. røgalarm
  • 1.200,- kr. i opstarts-/kørselsgebyr

Eksempel: 25 alarmer = 2.200,- kr. pr. servicebesøg (alt inklusiv) alle priser er inkl. moms.

Slet ikke.
Du kan opsige den med 45 dages varsel før næste planlagte service. Vi gør det nemt og fleksibelt.

  1. Find den alarm, der blinker hurtigt – det er den, der startede det hele.
  2. Tryk én gang på knappen – så holder resten pause i 10 minutter.
  3. Hvis det ikke løser det, kan du slukke alarmerne manuelt ved at klikke bagstykket af og trykker
    on/off knappen over på off.
  4. Ring til os – og vi kommer og fikser det. Hvis det er inden for garantien, koster det ikke noget.